Veel interactie bij ASBR lunchsessie ‘Teamontwikkeling zelfsturende teams’

Donderdag 19 september heeft op ons kantoor in Hoogezand de lunchsessie over teamontwikkeling zelfsturende teams plaatsgevonden. Deze lunchbijeenkomst was het startpunt van een aantal thematische lunchsessies die bij ASBR, op het gebied van leiderschap en loopbaanontwikkeling, gaan plaatsvinden. Wat hebben we hard gewerkt en veel van elkaar, en de best practice van ASBR, opgestoken. Wat deze bijeenkomst echter tot een succes heeft gemaakt waren de actieve en bevlogen deelnemers!

De verschillen in de profit en non-profit en de diverse achtergronden van organisaties, zorgden voor een brede blik, constructieve discussies en verrassende vragen. Terwijl de één al een aantal jaren werkt met zelfsturende teams, was de ander nog aan het onderzoeken of het wel echt bij de organisatie past. Dat leverde leuke interacties op en in welke fase de organisatie ook zit; de deelnemers kunnen weer verder! Met overwegingen, met de eerste stapjes òf met verdere verfijning van de ingeslagen weg.

Edwin Klomp en Nele Manheim kijken namens ASBR dan ook tevreden terug op de bijeenkomst. “We zien het dagelijks; bij de huidige veranderende marktomstandigheden maken de mensen en effectief leiderschap meer dan eens het verschil. Teamontwikkeling en diverse vormen van zelfsturing staan ook al jaren hoog op de agenda bij ASBR Compaz. We kunnen al onze kennis en ervaring hierin kwijt en individuen en organisaties in beweging brengen” aldus Edwin Klomp.

Nele, als organisatiepsycholoog gepromoveerd op leiderschap in teams en sinds maart werkzaam voor ASBR Compaz, kijkt nu al uit naar de volgende bijeenkomst. “De interactie binnen een oprecht geïnteresseerde groep is fantastisch. Dankbaar om als inhoudsdeskundige en procesbegeleider met dit soort thematiek tijdens een lunchsessie aan de slag te gaan. Natuurlijk zijn onze methoden en technieken helemaal bij de tijd. Maar het gaat ook hier om interactie. Des te leuker om kennis en ervaring in een dergelijke sessie te delen en organisaties met een paar handvatten nieuwe richting te geven”.