Als leidinggevende doe je er natuurlijk alles aan om het functioneren van je medewerkers te optimaliseren. Functionerings- en beoordelingsgesprekken zijn hierbij belangrijke instrumenten. Zowel de leidinggevende als de medewerker ervaren deze gesprekken vaak als een niet alledaags onderdeel van de functie.
In de training ‘Functionerings- en beoordelingsgesprekken’ leer je hoe je deze gesprekken het beste aan en in kunt gaan. Je ontwikkelt je gespreksvaardigheden en leert hoe je maximaal rendement uit deze gesprekken kunt halen.
Naast korte theoretische inleidingen biedt de training vooral veel praktische oefeningen en inzichten. Na de eerste trainingsdag krijg je van de trainer een opdracht mee. Hiermee kun je de nieuw verworven vaardigheden in de praktijk brengen. Aan het begin van de tweede dag worden je ervaringen besproken. Op de tweede dag helpt een trainingsacteur om de eigen praktijksituatie zo goed mogelijk na te bootsen en te oefenen. De training is het meest effectief wanneer je tussen de twee training dagen een functionerings- of beoordelingsgesprek met één van je medewerkers plant.