Sexy en aantrekkelijk!

Op dit moment rollen werkgevers over elkaar heen om de juiste kandidaat te vinden; we kennen deze situatie en hebben het eerder gezien in de periode 2002-2008.
Als werkgever wil je sexy en aantrekkelijk zijn om zo de beste kandidaten naar je toe te lokken. Feitelijk gaat hier eerst een stap aan vooraf; wat heb je als werkgever gedaan richting je doelgroep, kennen ze je en weet men überhaupt wie je bent? Dat betekent dat je gaat beginnen met een arbeidsmarkt campagne. Employer branding is het woord dat je wilt realiseren, maar hoe? Daarbij behoort een plan van aanpak met een bijpassend budget. Let op; probeer niet alleen kandidaten te bereiken die bij jou komen solliciteren. Nee, employer branding is meer.

Een methode waar we in de afgelopen jaren veel succes mee hebben gehad is het bedrijf openstellen voor je doelgroep; nodig je doelgroep uit op bijvoorbeeld een zaterdagmorgen, vertel wat over je bedrijf, organiseer een rondleiding en gegarandeerd gaat men op de zaterdagavond deze info royaal delen. Jij als werkgever zet een volgende stap door aan de slag te gaan, maakt een sterke visual of video, die je online zet. Een goede campagne hoeft zeker niet veel geld te kosten maar goed nadenken over wat je wilt bereiken kost wel veel tijd, dit verdient zich echter dubbel en dwars terug.

Met een goede marketing campagne bereik je meer dan alleen nieuwe potentiële collega’s; het beïnvloed je imago, je leveranciers en het zegt iets over jou als organisatie. Kortom; een goede employer branding campagne maakt je als werkgever sexy en aantrekkelijk.