ASBR pretendeert ‘leidend en innovatief’ te zijn. Een concreet voorbeeld vinden we binnen recruitment, waar #hetnieuwewerven zijn definitieve plek ingenomen binnen innovatief recruitment en een slagvaardig en transparanter sollicitatieproces.
Sollicitanten willen steeds vaker “eerst kennismaken, dan pas solliciteren”. Niet langer alleen maar reageren op een stukje tekst of direct “in de pen klimmen”. Ze willen eerst sfeer proeven, medewerkers spreken en inschatten wat de loopbaanmogelijkheden zijn, om vervolgens te besluiten of ze gaan reageren op een vacature.
Laagdrempelige procedures en een nieuw soort open dagen voor sollicitanten winnen terrein. Dit concept zet ASBR al langere tijd in en wij hebben dit in de afgelopen periode steeds verder verfijnd onder #hetnieuwewerven.
Wij kregen hiervoor zelf landelijk veel (pers)aandacht en werden opgenomen in de bestsellers van Aaltje Vincent, omdat #hetnieuwewerven recht doet aan het serieus nemen van de sollicitant én omdat het een zeer effectief ingezet kan worden bij meervoudige vacatures en grote (uitbreidings-)projecten.