‘Personeelstekort? Zet de deuren open’ kopt het Financieel Dagblad. Hiermee zinspelend op ‘het nieuwe werven’ zoals we dat bij ASBR noemen. De campagnes werden vanwege het succes eerder dit jaar al opgepakt door diverse online en offline media, waaronder landelijke dagbladen, regionale televisie en nieuwszenders. Afgelopen weekend dus ook door het Financieel Dagblad.
Lees het hele artikel hier of raadpleeg de online versie als abonnee.
Het nieuwe werven is een innovatief concept van ASBR dat in 2019 zijn definitieve plek heeft ingenomen binnen onze dienstverlening, naast de reguliere begeleiding van werving en selectie van hoger opgeleid personeel (executive search), hetgeen we vanaf 1991 verzorgen.
Een perfect concept voor sterk groeiende organisaties, met soms wel tientallen vacatures, én een concept dat aanslaat. Met een geheel eigen aanpak die iedere keer net weer wat anders is. Zo waren we na de werving meermalen ook betrokken bij de selectie.
We organiseren al langer inloopmogelijkheden voor sollicitanten, maar het heeft afgelopen periode een grote vlucht genomen. Onder andere omdat het beter past bij de huidige tijdsgeest. Werknemers willen eerst kennismaken met het bedrijf, sfeer proeven en mogelijk nieuwe collega’s spreken alvorens ze solliciteren. Zeker sollicitanten in schaarse beroepen – en dat zijn er ondertussen steeds meer – hebben interesse om ter plekke te beoordelen of de organisatie, de ambities en het team aanspreken. Zonder direct al te verzanden in uitgebreide motivatiebrieven of procedures zonder dat je weet wat het oplevert. Met doordachte arbeidsmarktcampagnes en actieve werving via alle social media, weten we over het algemeen veel interesse te wekken. We hebben de inschrijving van dergelijke events zelfs regelmatig voortijdig moeten sluiten.