Training praktisch leidinggeven 10 mei a.s. weer van start!

De regie in handen krijgen, invloed uitoefenen, resultaten met jouw groep realiseren en het beste uit je team halen. Dat zijn de doelstellingen van onze volledig geactualiseerde training Praktisch Leidinggeven. Volledig afgestemd op de eisen die worden gesteld aan de leidinggevende anno 2017. Kortom: na de training kun je je rol als leidinggevende nog effectiever invullen. De training is hiermee uitermate geschikt voor startende leidinggevenden en leidinggevenden op MBO en HBO niveau die stappen in hun eigen ontwikkeling willen maken. Lees hier meer over de aanpak, inhoud, resultaat en kosten van de training van totaal 11 dagdelen.

Het resultaat

Als leidinggevende hebt u duidelijk inzicht in uw managementkwaliteiten. U stemt uw leiderschapsgedrag optimaal op de situatie af. U beheerst meerdere effectieve stijlen van leidinggeven. U kunt beter delegeren en mensen motiveren. U communiceert effectief met uw medewerkers, collega’s en leidinggevende. U kunt conflicten herkennen en hanteren en bent in staat overlegsituaties effectiever te begeleiden. Kortom: een onmisbare training voor elke leidinggevende!

We starten gegarandeerd

De eerstvolgende groep start gegarandeerd 10 mei aanstaande. De laatste plaatsen zijn nog beschikbaar binnen deze zogenaamde training op basis van ‘open inschrijving’. Het programma loopt tot en met oktober 2017 (klik hier voor de diverse modules en de planning van alle trainingsdata). Het praktische programma voorziet tevens in een uitgebreide intake over persoonlijke leerdoelen en tussentijdse evaluatiegesprekken op locatie. De kosten voor deze complete training bedragen € 2.545,00 ex BTW en arrangementskosten per persoon.

Interesse of vragen? Neem contact op met Johan Sinnema (Senior Trainer) via 088-1260420 of info@asbr.nl.

Inschrijving nieuwe groepen loopbaantraining “Arbeidsmarktklaar in 4 dagen” geopend

ASBR lanceerde eerder dit jaar met succes de nieuwe loopbaantraining “Arbeidsmarktklaar in 4 dagen”. Een verkort, praktisch en actueel programma voor een ieder die zich onder professionele begeleiding binnen 6 weken arbeidsmarktklaar wil maken. Voor degene die zich wil heroriënteren op de arbeidsmarkt anno 2017 en het heft in eigen hand wil nemen. Dit jaar zullen er nog twee nieuwe groepen starten op basis van open inschrijving. De eerstvolgende groep start 11 mei 2017 (tot en met 27 juni), de najaarseditie 21 september 2017 (tot en met 31 oktober). Je kunt je dus weer inschrijven. Hoe zien onze 4 dagen eruit?

Dag 1: Motivatie en CV; ‘een goede voorbereiding is het halve werk’

Het blijft lastig om na een lange werkperiode weer actief de arbeidsmarkt te betreden. Vaak is het jaren geleden dat je dit eerder hebt gedaan. Een werkgever wil natuurlijk de beste kandidaat op de juiste plaats. Er zijn veel concurrenten op de arbeidsmarkt. Hoe krijg je je ervaring, talenten, toegevoegde waarde en ambitie het beste over de bühne? Wij gaan je hierbij helpen.

Dag 2: Social media; zichtbaarheid zorgt voor mobiliteit

Wie zich als werkzoekende niet beweegt op social media, doet niet serieus mee en mist kansen. Tijdens deze dag leer je hoe jij jezelf effectief presenteert op LinkedIn en beweegt op Twitter. Je krijgt handvatten voor een compleet, duidelijk en opvallend profiel. Ook weet je relevante netwerken aan te boren. We sluiten aan bij jouw specifieke vragen en wensen.

Dag 3: Presentatie en netwerken; ‘onderscheidend voor de dag komen’

Ongeveer de helft van alle vacatures worden ingevuld via het informele circuit of netwerken. Niet bij iedereen is netwerken een tweede natuur. We brengen voor jou relevante netwerken in kaart. Welke competenties zet je in? We gaan ook aan de slag met jouw persoonlijke pitch en alle nieuwe vormen van videosolliciteren. Het resulteert in effectieve netwerkvaardigheden en een gedegen persoonlijke pitch.

Dag 4: Sollicitatiegesprekken; dit is jouw verhaal!

Een sollicitatiegesprek geeft altijd extra spanning. Er hangt immers nogal iets van af. Voorafgaand aan de principes van sollicitatiegesprekken gaan we jouw manier van communiceren in kaart brengen. Je leert de types gesprekspartners herkennen. Het sollicitatiegesprek zelf gaan we uitvoerig behandelen, de noodzakelijke vaardigheden gaan we doornemen en oefenen.

Interesse?

Lees hier meer over ons programma, data, locatie en kosten. Vragen? Bel met Edwin Klomp (06-55194295) of vul ons contactformulier in en laat je terugbellen. Het programma ‘Arbeidsmarktklaar in 4 dagen’ geven we desgewenst ook incompany. Ook is het mogelijk in te schrijven op één of meerdere separate modules. Neem hiervoor contact met ons op voor beschikbaarheid en een prijsopgave.

Videobellen, videopitch, video-cv en videosolliciteren; ben jij er al klaar voor?

Je kunt er als sollicitant niet langer omheen; meer en meer werkgevers kiezen voor een virtueel en online sollicitatieproces. Videobellen, videopitch, video-cv en videosolliciteren hebben definitief hun intrede gedaan. Het idee alleen al schrikt menig werkzoekende af. Voor velen vooralsnog zelfs een (te) hoge drempel. Moeiteloos plaatst werkend en werkzoekend Nederland een livevideo op Facebook of content op YouTube. Online solliciteren daarentegen heeft een andere lading en extra druk. Ben jij er al klaar voor?

Vergroot video gemak of kwaliteit selectieproces voor werkgevers?

Unilever is er duidelijk in, zij selecteert studenten met belangstelling voor een traineeship enkel nog met online games en een video-interview. “Zo halen we er ook nog eens mogelijk onbewuste voorkeuren richting de kandidaten eruit” aldus Annefleur onlangs in het AD. De keerzijde van een dergelijke aanpak is dat juist het uiterlijk en de persoonlijke presentatie juist wel weer ruimte geven voor subjectiviteit. Misschien zelfs juist minder focus op inhoudelijke kwaliteiten. Het begrip ‘representativiteit’ krijgt ineens een nieuw beeld en geluid. Daarnaast; hoe betrouwbaar is een video-cv waar je na de 33e keer opnemen pas tevreden over bent in vergelijking met een real life gesprek? Al dan niet tot stand gekomen met hulp van een van de vele aanbieders die je graag helpen met dit beeld en geluid in het kader van het nieuwe solliciteren.

Sollicitanten voelen zich voor het blok gezet

Een van onze outplacementkandidaten stuurde onlangs een motivatiebrief en cv in als sollicitatie. Volgens de ‘oude traditionele methodiek per mail’. Ja, zo snel gaan de ontwikkelingen. Wat tot voor kort normaal of redelijk modern was, is nu al bijna weer ouderwets. Als reply kwam er in ieder geval een bericht van ontvangst, voorzien van een verzoek om als aanvulling een motivatie op video in te sturen. Slimme zet van de werkgever, maar als sollicitant sta je dan maar mooi voor het blok. Als je niets instuurt lijkt het met je gedaan. Je kunt dus maar beter voorbereid zijn. Welke varianten passeren eigenlijk allemaal de revue als het gaat om online solliciteren?

Videobellen

Feitelijk een gewoon sollicitatiegesprek, zij het online. Bijvoorbeeld via Skype of Facetime. We maken er al jaren gebruik van. Veelal om praktische redenen om elkaar voor een oriënterend gesprek niet onnodig te belasten met het (hernieuwd) toenemende fileleed en kostbare reistijd in Nederland. Tevens zeer praktisch om onnodig tijdverlies in het selectieproces op te lopen bij ambulante functies. Denk bijvoorbeeld aan internationale eindverantwoordelijke en sales gerelateerde posities. Juist deze doelgroep is grif gebruiker van online videocommunicatie. Deze vorm stuit al meer dan 10 jaar op geen enkele wanklank of weerstand. In andere functiegroepen ligt dit soms anders. Achteraf is bijna iedereen verbaasd hoe goed het werkt. Een aanrader dus. Persoonlijk denk ik dat je in vergelijking met een ‘face-to-face’ gesprek minimaal 80% vangt qua selectie. Zie je er tegenop? Geloof me; meer dan 95% van de geïnterviewden de afgelopen jaren vonden het achteraf ‘erg meevallen, best handig, eigenlijk wel leuk, praktisch en iets wat ze best vaker willen doen’.

Let als sollicitant even op je kleding (het is net een ècht sollicitatiegesprek), de techniek (test deze ruim vooraf), de belichting (van achter je device op je gezicht gericht om te voorkomen dat je een silhouet bent), zet je mobiele telefoon uit (het is net een ècht sollicitatiegesprek), zorg dat je niet gestoord kunt worden (bijvoorbeeld door kinderen die vragen waar de boterham blijft) en let op je lichaamshouding (maak bijvoorbeeld oogcontact, het is net een ècht sollicitatiegesprek).

Videopitch

Met de opkomst van social media, nog immer toenemende populariteit van YouTube en opwaardering van visuele communicatiemiddelen, beschikken velen ondertussen al over een videopitch. Veelal als hulpmiddel naast het cv. Daar waar kennis, instructies, commerciële boodschappen en blogs tot voor kort veelal enkel uit geschreven teksten bestonden, zijn blogs en video’s niet meer uit ons leven weg te denken.

Je hebt als het goed is al een uitgeschreven pitch die je gebruikt bij sollicitaties, als naslagwerk ter voorbereiding op netwerkgesprekken of plaatst bij de samenvatting op je LinkedIn profiel. Nu nog ‘even’ op video zetten. Lijkt te overzien. Je bepaalt immers zelf of je tevreden bent over het resultaat, alvorens je de video plaatst of instuurt. Alle rust en ruimte voor de opname en om te beoordelen of je 100% tevreden bent. Beperkt risico op falen, tenzij je cameravrees hebt of vanuit privacy-overwegingen moeite hebt met het feit dat je video online voor iedereen te raadplegen is. In dat laatste geval krijg je het sowieso lastig de komende jaren. Door ons online leven, toenemende koppeling van gegevens en constante datasharing blijft bijna niets meer geheim. Twijfel je of je het zelf wel aankunt? Er is ondertussen een zeer groot aanbod van dienstverleners die je graag van dienst willen zijn om jouw boodschap op video te zetten. Er zit er vàst eentje bij die je gerust kan stellen en goed van dienst kan zijn. Als je vooraf goed hebt nagedacht over jouw eigen pitch, is ook dit te overzien volgens mij. Al dan niet met hulp, voor zo’n Euro 250,- ben je al weer een heel stuk verder.

Video-cv

Dit begint al wat complexer te worden. Het opstellen van een regulier en onderscheidend cv is al lastig genoeg. Ondanks alle beschikbare tips en trucs moet je jouw ervaring, toegevoegde waarde, persoonlijke kwaliteiten op papier in maximaal twee A4 weten te presenteren. Als je dit dan is gelukt, krijg je verhaal dan nog maar eens kort en krachtig op video. Je kunt je goed doordachte cv immers niet gaan voorlezen voor de camera. Naast je ervaring wil je (juist) ook je enthousiasme, passie en kwaliteiten kwijt. Help! Voor de opname gelden om te beginnen dezelfde tips als bij de videopitch. Maar dan, hoe krijg je al die info in die paar minuten? Eigenlijk zijn er veel parallellen met de videopitch. In het video cv schets je kort waar je goed in bent, je tikt de vooropleiding en je eerdere functies en rollen even kort aan. Dit blijft echter geschiedenis, een moderne werkgever heeft met name belangstelling waar je de komende jaren naar toe wilt, wat jouw ambities zijn en wat jij hen komt brengen. Laat dus (letterlijk) zien wie je bent, waar je warm voor loopt en welke aspecten je in een ideale functie, werkomgeving en werkgever wilt aantreffen. Tip: neem de link naar je LinkedIn profiel in de video op. Als je in die paar minuten de aandacht trekt, zal de werkgever je profiel direct bezoeken voor de geschiedenis en jouw trackrecord. Uiteraard treft hij hier dezelfde ambities, gedrevenheid en enthousiasme aan in jouw samenvatting. Ook hier geldt: wees consistent en authentiek.

Gerichte videosollicitatie

Dan de videosollicitatie. Mijns inziens de hoogste moeilijkheidsgraad. Immers; het is een combinatie van èn jouw pitch, èn jouw video cv èn jouw gerichte motivatie. Dat laatste is in geschreven vorm al een hele klus. Wederom moet je opvallen en authentiek zijn. Maar tevens is deze video maatwerk, gericht op die ene droombaan. Je legt soepel de link tussen het gevraagde en jouw specifieke competenties. Licht, beeld en geluid moeten allemaal met elkaar kloppen. Letterlijk en figuurlijk. Alles staat of valt ook hier met de voorbereiding en opbouw. Verdiep je in de functie en potentiele werkgever. Maak een inschatting wat hierbij past. Bouw je verhaal vervolgens logisch op. Kort, krachtig en duidelijk. Je hebt immers geen 50 minuten, de gemiddeld duur van een sollicitatiegesprek. Bij voorkeur voorzie je jouw videosollicitatie van een pakkende intro (de bekende eerste indruk en opening zoals dat al jaren geldt bij fysieke sollicitatiegesprekken), een verdiepingsslag over je ervaring – toegevoegde waarde – enthousiasme – link met juist deze baan, waarbij je afsluit met een korte samenvatting en een speels linkje naar je intro. Op deze manier ontstaat er een consistent, herkenbaar en enthousiast verhaal. Schrijf je gerichte videosollicitatie vooraf gerust volledig uit, vraag feedback en neem ook hier geen genoegen met een gemiddeld resultaat. Beoordelaars zijn meedogenloos als je een amateuristische video instuurt. De lat is in korte tijd hoog komen te leggen. Anders dan met een traditioneel sollicitatiegesprek krijg je met gericht videosolliciteren geen mogelijkheid om te reageren en anticiperen op non-verbale signalen, het (zelf) stellen van verdiepingsvragen, het inlassen van korte pauzes of bewust en gericht zoeken van contact. Jouw boodschap moet zonder interactie met de beoordelaars staan als een huis! Dat maakt het erg lastig. Gecombineerd met de technische complexiteit van kwalitatief goed beeld en geluid.

Hype of structureel een andere invulling sollicitatieproces?

Sollicitanten moeten er aan wennen, er is geen weg meer terug. Online solliciteren en video’s zullen snel het sollicitatieproces gaan beheersen. Recruitment in Nederland digitaliseert in rap tempo. Beeld en geluid zijn hierin de komende periode niet meer weg te denken. Voor potentiele trainees bij Unilever is er nú al geen weg meer terug. Er zullen steeds meer werkgevers (vormen van) videosolliciteren tot standaard verheffen. Ook IKEA, Hunkemöller en HEMA zijn al vergevorderd, verkopers moeten via videosollicitaties binnen zien te komen. Misschien voor nu dan met name vanwege de snelle check op representativiteit waar ik in de intro aan refereerde, maar nagenoeg alle werkgevers zullen de komende jaren volgen. Je kunt maar beter goed zijn voorbereid.

ASBR in PW|de Gids: Is outplacement 50+ een specialisatie?

De afgelopen periode is de doelgroep 50+ volop in het nieuws. In de media gaat het al snel over ‘die oudere werknemer die niet meer flexibel is en er ook nog eens een ongezonde levensstijl op nahoudt’. We kennen legio voorbeelden van jongeren of werknemers van middelbare leeftijd die daar niet voor onderdoen. Bij werkloosheidscijfers krijgen ouderen ook standaard een extra alinea toebedeeld. Het perspectief op de arbeidsmarkt wordt regelmatig als uitzichtloos geschetst. Tegen onze ervaringen in. Terwijl de kansen op de arbeidsmarkt ook voor 50+ ècht niet altijd even rooskleurig zijn.

Er zijn ook steeds meer gespecialiseerde outplacementbureau voor 50-plussers. PW | de Gids publiceerde dit weekend een nadere beschouwing van ASBR of dit soort bureaus wel bestaan en wat het onderscheidende vermogen is. Lees hier het artikel uit PW | de Gids: Is outplacement voor 50-plussers een specialisatie?

Duurzame inzetbaarheid van personeel, vanaf 14 november weer 50% subsidie op interventies ASBR!

Onze HR professionals en loopbaanpsychologen richten zich dagelijks op de ontwikkeling en duurzame inzetbaarheid van mensen. Of het nu gaat om assessments, loopbaanorientatie of vitaliteitsprogramma’s, het draagt bij aan en effectieve inzetbaarheid van personeel. Onze inzet vergroot de kans om medewerkers gezond, gemotiveerd en productief te kunnen laten werken. De Nederlandse overheid onderkent de huidige knelpunten en het belang van een structurele aanpak. Hierdoor zal een groot deel van onze dienstverlening vanaf 14 november a.s. weer voor 50% worden gesubsidieerd! Benieuwd naar de subsidiemogelijkheden voor uw organsiatie? Lees hier meer. Wilt u sparren met een professional over uw HR beleid of specifiek knelpunt? Neem dan contact met ons op via info@asbr.nl of 088-1260400.

NIEUW – De vitaliteitsscan van ASBR Compaz

Vraag een willekeurige ondernemer of manager eens waar zijn ideale werknemer aan moet voldoen. De kans is groot dat hij of zij eigenschappen noemt als bevlogen, flexibel, energiek, gemotiveerd en vitaal. Herkenbaar? Ook u heeft één of meerdere hiervoor genoemde items waarschijnlijk hoog op uw verlanglijstje staan. Ze horen allemaal direct of indirect bij vitaliteit.

Vitale medewerkers hebben plezier in hun werk en weten soepel te schakelen. Ook bij tegenslagen of moeilijke omstandigheden. Ze voelen zich vitaal, energiek en zijn weerbaar. Het dagelijks werk gaat ze met speels gemak en plezier af, ze gaan uitdagingen aan. De keerzijde is een medewerker die minder gemotiveerd in zijn werk staat of stresssignalen afgeeft. Of erger; die vanwege een te hoge belasting of gebrek aan vitaliteit ‘onverwachts’ thuis komt te zitten. Op dit laatste kunt u meer grip krijgen door het inzetten van de vitaliteitsscan.

ASBR Compaz ontwikkelde een scan waarmee u iedere medewerker tijdig bewust kunt maken van zijn/haar mate van bevlogenheid en vitaliteit. Bij een groepsgewijze aanpak zal uw hele personeelsbestand beter en effectiever gaan acteren!

De vitaliteitsscan van ASBR Compaz geven u en uw medewerker onder andere neutraal en objectief inzicht in de mate van bevlogenheid, werktevredenheid, werkdruk en factoren die het energieniveau beïnvloeden. Dat is een hoog specialisme en een vak apart, zeker de interpretatie van resultaten. De vitaliteitsscan zelf bestaat uit een aantal online vragenlijsten, waarna het rapport en de conclusies worden toegelicht door een NIP-geregistreerde psycholoog Arbeid & Gezondheid. Bovendien wordt er op een praktische en effectieve manier inzichtelijk gemaakt op welke manier de werknemer(s) vitaal, betrokken en gemotiveerd aan het werk kunnen blijven en hoe dit het beste gerealiseerd kan worden. Zodat dit het resultaat van de organisatie positief beïnvloedt.

Sommigen vergelijken het met een APK keuring, wij scharen het zelf liever onder verantwoord HR beleid en duurzame inzetbaarheid. Vanaf 10 medewerkers betaalt u slechts Euro 395,- per persoon, om de kosten hoeft u dus niet te laten. Meer informatie of nieuwsgierig? Neem contact met ons op (088-1260420) of info@asbr.nl.

Tot slot: ook deze activiteit van ASBR Compaz is vanaf oktober/november weer subsidiabel. De overheid neemt maar liefst 50% van de kosten voor haar rekening. Lees hierover meer via onze zusterorganisatie ASBR Subsidium.

Succesvol seminar “Be Aware of Privacy!”

Het ASBR seminar “Be Aware of Privacy!”, is een groot succes gebleken, de interesse was groter dan het aantal beschikbare plaatsen.

Uit de reacties van de aanwezigen blijkt dat veel organisaties zich nog steeds onvoldoende bewust zijn van de risico’s op eventuele datalekken binnen hun organisatie, de rol van de mens staat centraal om datalekken te voorkomen.

Wilt ook u advies op maat over de te nemen stappen om een cultuur te realiseren waar privacygegevens optimaal beschermd worden? Maak nu een afspraak. Wij hebben een concreet stappenplan voor u klaar liggen.

Volledige presentatie

Krantenartikel Dagblad van het Noorden 8 juni 2016

Handreiking cybersecurity voor de bestuurder

ASBR staat garant voor kwaliteit en daarom dagen wij u uit.

Wij zijn, als HR adviesbureau, al 25 jaar actief in het bij elkaar brengen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt en zijn overtuigd van onze kwaliteit en ervaring. Om die reden durven wij het aan u een uniek voorstel te doen.

Detachering of Interim vraagstuk? Zoekt u een professional voor een tijdelijke oplossing? Stuur ons uw vacante positie en wij betalen de loonkosten voor de 1e werkdag. Hiermee bewijzen wij dat we niet bang zijn dat onze kandidaat na de 1e werkdag alweer thuis zit. Wie durft?

Werving en Selectie vraagstuk? Ook bij deze dienstverlening zijn wij niet bang om garantie voor een lange tijd af te geven. Onze garantietermijn verlengen wij dan ook van 3 naar 6 maanden! De juiste man/vrouw op de juiste plaats is het credo. Wij zijn niet van de korte termijn gedachte, het moet goed zijn en daarom durven wij met een gerust hart onze garantietermijn te verlengen. Wat betekent dit? We doen de gehele procedure kosteloos over als de kandidaat niet bevalt. Wie durft?

ASBR als ‘partner in business’, maar dan ook ècht.

De relatie Carinova – ASBR begon met 120 assessments

“De samenwerking begon vanuit de wens van Carinova om binnen een tijdsbestek van één week van circa 120 kandidaten een competentie assessment af te nemen. Ik belde ASBR Compaz; “help me!!”. Binnen 24 uur lag er een oplossing en zijn we adequaat geholpen. Dat typeert ASBR”, aldus René Wiltink, Adviseur Raad van Bestuur Carinova.

Mobiliteit; van werk naar werk

“ASBR was met haar business units ASBR Compaz en ASBR YouManagement een van de mobiliteitsbureaus die ongeveer 190 medewerkers hebben begeleid van werk naar werk. Eerst met compacte trajecten van vrijwillige mobiliteit; een helpende hand om onze medewerkers bewust te maken van de eigen mogelijkheden. Later met een maatwerkaanbod en pakket aan maatregelen in het kader van verplichte mobiliteit. Voordat we hier aan begonnen hebben we stevig met elkaar gedebatteerd over zorgvuldigheid, inhoud en proces. Ook dit typeert ASBR”.

Meedenken in oplossingen

“In reorganisaties en afslankingen van dergelijke omvang, word je soms ingehaald door de actualiteit. Ook bij ons bleek in het proces bijstelling nodig. Flexibele opstelling en meedenken in oplossingen was belangrijker dan verwijzen naar de vastgestelde offerte. Ook dit typeert ASBR”.
“In de tijdgeest van e-coaching en vluchtige contacten hecht ASBR ook blijvend aan face-to-face contact als het gaat om een ingrijpende gebeurtenis als het verliezen van een baan. Dit is ASBR”.

René Wiltink – Adviseur Raad van Bestuur Carinova

ASBR wederom genomineerd als ‘meest invloedrijke recruiter 2015’, stem nu!

ASBR YouManagement is voor het tweede jaar op rij genomineerd voor de titel ‘meest invloedrijke recruiter 2015’. Een landelijke verkiezing van recruiters met een mening die het afgelopen jaar het verschil hebben gemaakt. Edwin Klomp werd dit jaar genomineerd door Carlo Westgeest, voorzitter van één van de drie afdelingen van TalentPlus in het Noorden, met de volgende woorden: “Graag nomineer ik Edwin Klomp van ASBR als meest invloedrijke recruiter 2015. Edwin is een gepassioneerde directeur en aanvoerder van een team succesvolle recruiters van ASBR YouManagement. Ik heb hem leren kennen als een prettige, stevige persoonlijkheid die graag in oplossingen denkt. Een professional die via social media en LinkedIn blogs veelvuldig en in heldere bewoording zijn mening over de huidige en toekomstige arbeidsmarkt geeft en deelt. Duidelijk, soms prikkelend, maar altijd constructief en met open vizier. Ook dit jaar werd zijn mening landelijk opgepakt, in 2015 onder andere door De Volkskrant en BNR Nieuws Radio. Hij toont regelmatig zijn maatschappelijk betrokkenheid middels presentaties en workshops aan werkzoekenden. Een positief voorbeeld van de haal- en brengplicht anno 2015.”

 Stemt u ook op ASBR?

Steunt u de nominatie en wilt u uw stem op ASBR uitbrengen? U kunt tot 8 januari a.s. uw stem uitbrengen via deze link. In categorie 1 (algehele stemming) en categorie 2 (agency Recruitment) kunt u stemmen op Edwin Klomp. Wij zijn u bij voorbaat zeer erkentelijk voor uw steun en uiteraard ook in 2016 graag weer van dienst!